نمونه سوالات ارزشیابی براساس حیطه های بلوم
آبان ۲۶ام, ۱۳۹۵ | نوشتهشده به دست در دستهبندی نشده - (دیدگاهها برای نمونه سوالات ارزشیابی براساس حیطه های بلوم بسته هستند)سطوح یادگیری در حیطه ی شناختی
آبان ۲۶ام, ۱۳۹۵ | نوشتهشده به دست در دستهبندی نشده - (دیدگاهها برای سطوح یادگیری در حیطه ی شناختی بسته هستند)هدفهای حیطه ی شناختی، بر یادآوری یا بازسازی اموری تاکید میکند که آموختن آن ها ضروری است. مثلاً در حل یک مسألهی فکری، فرد باید نخست مسألهی اصلی را تشخیص دهد، سپس مطالب داده شده را مرتب کند و آن ها را به نظریهها، روشها و الگوهایی ربط دهد که یاد گرفته است. به بیان سادهتر، هدفهای شناختی با آنچه شاگرد باید بداند و بفهمد، سروکار دارد. در این حیطه، هدفها، از سادهترین سطح شناخت به پیچیدهترین، و از امور ذاتی محسوس به امور معنوی و غیرمحسوس مرتب شده است. هدفهای یادگیری در حیطهی شناختی بر اساس طبقهبندی بلوم، شامل شش سطح میباشد: شناخت، فهمیدن، به کاربستن، تحلیل، ترکیب و ارزش یابی