راهی برای ارتباط بیشتر و موثرتر همکاران ریاضی داخل و خارج استان سیستان و بلوچستان
Header

نمونه سوالات ارزشیابی براساس حیطه های بلوم

آبان ۲۶ام, ۱۳۹۵ | نوشته‌شده به دست سرگروه آموزشی درس ریاضی دوره اول متوسطه در دسته‌بندی نشده - (دیدگاه‌ها برای نمونه سوالات ارزشیابی براساس حیطه های بلوم بسته هستند)

دریافت فایل

سطوح یادگیری در حیطه‏ ی شناختی

آبان ۲۶ام, ۱۳۹۵ | نوشته‌شده به دست سرگروه آموزشی درس ریاضی دوره اول متوسطه در دسته‌بندی نشده - (دیدگاه‌ها برای سطوح یادگیری در حیطه‏ ی شناختی بسته هستند)

هدف‏های حیطه‏ ی شناختی، بر یادآوری یا بازسازی اموری تاکید می‏کند که آموختن آن ها ضروری است. مثلاً در حل یک مسأله‏ی فکری، فرد باید نخست مسأله‏ی اصلی را تشخیص دهد، سپس مطالب داده شده را مرتب کند و آن ها را به نظریه‏ها، روش‏ها و الگوهایی ربط دهد که یاد گرفته است. به بیان ساده‏تر، هدف‏های شناختی با آن‏چه شاگرد باید بداند و بفهمد، سروکار دارد. در این حیطه، هدف‏ها، از ساده‏ترین سطح شناخت به پیچیده‏ترین، و از امور ذاتی محسوس به امور معنوی و غیرمحسوس مرتب شده است. هدف‏های یادگیری در حیطه‏ی شناختی بر اساس طبقه‏بندی بلوم، شامل شش سطح می‏باشد: شناخت، فهمیدن، به کاربستن، تحلیل، ترکیب و ارزش یابی

(بیشتر…)